søndag den 15. juli 2012

España baby! (del 1)


Klokken 3 i morges tog jeg afsted fra Altea Hills området og ind til Alicante, hoppede ombord på et fly, og susede ellers afsted mod Løkken, for at besøge min søde farfar og hans kone Anne-lise. Det blæser lidt her, og der er en rimelig temperaturforskel i forhold til Spanien, men solen står højt og Anne-lise har lavet rabarbergrød - og så er her wi-fi ;) 

Så jeg tænkte at jeg ville benytte lejligheden, til at fortælle jer lidt om min skønne tur til Spanien, nu hvor jeg ikke har haft så meget mulighed, som jeg oprindeligt troede, for at opdatere undervejs. Jeg vil gøre det i to indlæg, ellers bliver det lidt for langt og uoverskueligt! <3

Vi ankom Søndag eftermiddag, og jeg blev mødt af dette syn da jeg kiggede ud i haven for første gang. 
En paradis-lignende have! Vi deler denne pool med de omkringliggende huse, men vi havde den stort set for os selv. 
Der var ganske frodigt i Altea Hills, men det er nok fordi der bliver vandet, der var nemlig
knas-tørt når man sådan kørte og kiggede ud af vinduet på de større veje. Men dejlig varmt!
Vi har en super hyggelig spisestue, men spiste på terrassen for det meste! Alt andet ville da også være en skam, men jeg kunne nu godt tænke mig, at tage den lysekrone dér med hjem..
Da vi ankom, syntes jeg at mit værelse manglede lidt personlighed (med det mener jeg noget i farven lyserød..), så stilte/hængte mine ting over det hele, så jeg kunne føle mig lidt mere hjemme. 
En skøn gå-tur langs vandet i Altea inden vi tog ned på havnen og spiste.
Byen set oppefra <3
Vi fik udforsket både Altea, Bendidorm (lyder som bændelorm når man udtaler det heheh..) og Alicante med vores bedste ven GPS'en Birgitte (selvom den på random tidspunkter insisterer på at vi skal 'foretage en U-vending') hihi!
De spiser så sent om aftenen i Spanien, så der var liiige tid til lidt hygge-shopping inden vi satte os til bords ;)
Vi fandt en lækker restaurant 'Oustau', som var fransk og blev betjent af en herlig frisk mand der snakkede en karismatisk blanding af engelsk, fransk og spansk! Maden var fantastisk, men jeg opdagede at jeg havde tabt min ene guld julie-sandlau ørering :( (se den jeg har på sammen med den orange kjole på forrige billede) øv-bøv, vi fandt den aldrig!
Billede af min forret - tun tatar m. avocadobund, mango og kokos-sauce. Seriøst.. nam!
Til hovedret fik jeg noget laks, og det er jo altid lækkert.

Tog mig en ren luksus-dag. Det lykkedes mig at finde et Fitness-center, som jeg slæbte hele familien med i, og det var skønt! Kom derned 3 gange i den uge vi var afsted, ikke så meget som jeg plejer (5 gange), men jeg var vel på ferie :-* Men efter fitness tog jeg mig et langt karbad med masser af bobler!
Bagefter tog jeg det nye ELLE under armen og smuttede ned til poolen resten af dagen <3 Så bliver det næsten ikke bedre :*
..Og sluttede dagen af med et glas Cava på terrassen i aftensolen, og hjemmelavede grøntsags-quesedillas (vi blev hjemme en aften, i stedet for at gå ud <3)
Det er nu en kær lillebror jeg har mig, synes i ikke?
Næste dag tog vi ind til Stranden i Alicante, stort smil fra miig!
Fik en god kulør, men blev solskoldet lige midt i kavalergangen! ØV altså, hvor kikset.. (i kan nok godt se det lidt på billedet)
Swagger rimelig hårdt med lillebror på stranden!

Mht. læsning fik jeg læst den første Harry Potter bog (igen ja) og gik igang med den anden. Oprindeligt havde jeg tænkt mig at læse både "Insurgent" og "Sweet Little Lies" også, men følte Insurgent var for dystert, og Sweet Little Lies var for ja... drama, reality-tv, pigefnidder agtigt til mit humør, så jeg vendte tilbage til gode gamle Harry <3

Det har var faktisk min første Harry Potter bog, som jeg fik da jeg lige var flyttet til England! 1'eren havde jeg nemlig kun på lydbog til at starte med (det var sådan jeg blev hooked på Harry Potter, min barndomsveninde Caroline forærede mig den i 7 års fødselsdagsgave, jeg husker det så tydeligt!)
Vi fandt den gamle bydel af Altea efter at være blevet henvist af en ung pige, der arbejdede i en trendy lille butik -  'Soho'. Hun var meget sød og snaksaglig, og fortalte os blandt andet, at det faktisk var en dansker, der ejede butikken! Skægt ikke, at den ENE trendy butik var ejet af en dansker? Hihi! Nå, men hun fortalte os om den her gamle bydel, med fantastisk mad og stemning, så vi gik selvfølgelige på opdagelse. Og vi kom til trapperne. Og de fortsatte. Og fortsatte. Og vejen snoede sig. Og der var flere trapper.. Jeg siger jer, det var bedre end at bruge step-maskinen i fitness-centeret, er du så færdig....
Her ses jeg så ligeså glad på trapperne, inden jeg opdagede hvor mange der var!
Men da vi så kom til toppen..  gud hvor var der fint! Der var små hyggelige sidegader over det hele, pyntet op med blomster, musik, og fine små restauranter! Der var også et lidt større torv ud for en kirke, hvor man kunne få drinks, og små søde boder. De solgte ikke det sædvanlige turist-crap med blinkende lys og andre tvivlsomme ting, men havde i stedet fine små håndmalede og håndlavede smykker og lædervarer. Jeg følte virkelig, at vi havde fundet byens "hemmelighed" om man så må sige, for der var simpelthen en stemning uden lige, og jeg har aldrig set noget lignende.

I min familie er vi nemlig ikke de mest kulturelle når vi rejser, haha! Ikke noget med museer eller kirker, vi skal bare have noget shopping, nogle lækre restauranter, en lounge bar og en pool og så kører vi, så jeg har aldrig set noget der kunne sammenlignes med dette.

En piña colada var der lige tid til inden vi tog på restaurant, og nu skal i bare høre..
Vi tog hen på en restaurant pigen i 'Soho' havde anbefalet. Vi blev mødt af den uden tvivl mest spændene kvinde jeg i mit liv har mødt.. Hun var lige ved at sætte bordene ud, og forklarede os med et kæmpe smil at hun var forsinket,  at hun var lidt bagud, fordi hun lige havde været nede på havnen efter frisk fisk.

Der var ingen menukort, hun hørte os bare ad hvad vi kunne lide at spise, og allerede dér stolede vi bare på hende 100% og sagde 'Du laver bare hvad du vil!'. Herefter diskede hun op med at hav af lækre retter tilpasset til os, som jeg desværre ikke fik fotograferet (havde meget travlt med at snakke med hende og spise maden!) Undervejs fortalte hun os om hvordan hun selv groede grøntsagerne i sin have, og kun ville servere den allerbedste og mest friske mad, og derfor havde hun kun 3 borde i restauranten, så hun virkelig kunne koncentrere sig om sine kunder. Alt maden var SÅ delikat, og man kunne bare mærke at hun virkelig havde en passion, og at det ikke var for at tjene penge.

Vi spiste og snakkede i flere timer, og vi fik hele hendes livshistorie, og snakkede også med hendes datter som serverede. Kvinden hed Santos(betyder lykkens gudinde), hun var af Indisk oprindelse, men født i Sydafrika og havde gået på universitet i England. Nu boede hun i Spanien hvor hun ejede en marmorfabrik, var mor, og om aftenen havde hun så denne her lille 'hobby', som var hendes restaurant. Nå ja, så nemt er det jo.. .Hold da op hvor var hun bare spændene og inspirerende! Hun er en af de der mennesker, som man bare kan høre på i flere timer.. hun havde ihvertfald levet livet og gjorde det stadigvæk. Vi gik derfra med kæmpe kys og kram på ægte spansk manér fra både mor og datter, og jeg håber virkelig at jeg kommer derned igen! Det var en fortryllende aften, jeg aldrig vil glemme.


Nå, undskyld den meget lange forklaring om Santos og hendes restaurant, men det har virkelig gjort indtryk på mig, så ville lige dele det med jer! Det er fantastisk når man møder nye spændene mennesker.

I næste indlæg vil jeg blogge om noget meget, meget, meget vigtigt og dybsindigt. Nemlig shopping, haha ;) Og selvfølgelige også andre ting, men jeg vil jo ikke afsløre det hele på én gang vel? :-*
Ej, jeg regner med at få det næste indlæg op inden så længe, jeg har savnet bloggen så meget!

KÆMPE KYS <3

1 kommentar:

  1. Gud hvor er det dog sjovt, har boet i det samme hus! Det var et super dejligt område. Ej det helt underligt!

    SvarSlet