mandag den 2. april 2012

Hunger Games

Inspireret af Katniss Everdeens fletninger i filmen.
Jeg plejer ikke særlig tit at have håret sat op,
og skulle lige vænne mig til frisuren..

men efterhånden begyndte jeg at synes den var meget fed!

Det er officelt.
Jeg er besat. Igen igen. Besat ligesom jeg har været med Twilight, og som jeg egentlig stadig er med Harry Potter. Ser i, jeg er faktisk lidt af en bogorm. Det havde i måske ikke lige gættet på, men true story!
Jeg bliver så nemt opslugt af bøger, og jeg har det med at sætte mig ned og læse en bog, og så stopper jeg ikke før jeg er på sidste side. Det tog mig vel godt 6 timer at æde den første hunger games bog op, og tiden løb fuldstændig fra mig. Jeg læste den på engelsk. Jeg er nu i gang med den sidste i bogserien, og har kun afbrudt mit læse-trip for at blogge lidt!

Hunger Games er jo også ude som film, og faktisk så jeg filmen inden jeg læste bogen. Det var helt underligt, fordi det plejer at være omvendt for mig! Men jeg så filmen igen i går efter jeg havde læst bogen (jeg ved det, jeg er lidt nedern), og synes den ligger meget tæt på bogen.

Men selvfølgelig er bogen ALTID bedst. Der er bare nogle detaljer og personers tanker og følelser, man ikke kan få adgang til på samme måde via. film. Det er en god film, men den er også ret brutal.
Til de der ikke har set reklamer for den, eller ved det i forvejen, handler det kort sagt om 24 børn der skal kæmpe mod hinanden i en arena. Èn overlever. Vores hovedperson, Katniss, tager sin lillesøsters sted i 'Dødspillet' som den hedder på dansk. Den er virkelig god, og giver også stof til eftertanke.

Faktisk synes jeg den er bedre end Twilight, på trods af at jeg er en stor fan af vampyruniverset. Hunger Games handler nemlig både om mod, venskab, hvad der er rigtigt og forkert, og oprør. Hvorimod Twilight mest af alt handler om ja, kærlighed og at ofre sig for sin partner.
Har i/skal i se Hunger Games? Nogen der har læst dem?

PEACE OUT

3 kommentarer:

  1. Hvis du er stor fan af vampyruniverset, så burde du jo hade Twilight så sindsygt meget... =D

    SvarSlet
  2. Jeg skal se The hunger games I morgen og jeg glæder mig rigtig meget! :-)
    Fie - thefifle.blogspot.com

    SvarSlet
  3. Jeg har også læst The Hunger Games bøgerne, og jeg er ligesom dig blevet totalt besat også... Jeg har også set filmen, og jeg er enig i dig med at film bare ikke helt kan fange personens følelser, som i bogen. Jeg er også en totalt fan af Harry Potter og Twilight, så jeg ved hvad du mener :-)
    Kh. Frederikke<3

    SvarSlet